Četrtošolci OŠ Podgorje ohranjajo kulturo pisanja z roko
Vsako leto se radi odzovemo povabilu Društva Radi pišemo z roko za aktivno sodelovanje v tednu pisanja z roko. Ker je letošnji teden potekal na daljavo – v »šoli doma«, so učenci razmišljali o izobraževanju na daljavo. V svojih pismih so izrazili mnenje o šolanju na daljavo.
V tednu, namenjenemu pisanju z roko, smo se v virtualni učilnici Zoom in preko spletne oglasne deske Padlet pogovarjali o tem, zakaj je pisanje z roko pomembno. Ugotavljali smo, da dandanes za pisanje uporabljamo različna komunikacijska sredstva. Le redko še komu, ki mu želimo, kaj sporočiti, napišemo pismo, razglednico ali voščilnico, ampak se raje poslužujemo kratkih (sms) ali elektronskih sporočil. Nadalje smo razmišljali, zakaj ne pišemo pogosteje z roko glede na to, da imamo na voljo najrazličnejša pisala in papir. Učenci so kot pogosto ugotovitev podali, da želimo delo (pisanje) čim hitreje opraviti in da se pri pisanju z roko prej utrudimo. V nadaljevanju razprave smo razmišljali tudi o tem, zakaj je pisanje z roko pomembno. Učenci so raziskali in ugotovili, da je pisanje z roko zelo koristno. Zaradi pretirane rabe tehnologij, so se zmanjšale naše gibalne sposobnosti, spretnosti, ki jih razvijamo s pisanjem z roko. Če s pisanjem prenehamo, naše kretnje postanejo počasnejše, nerodne in toge. Strokovnjaki so ugotovili tudi, da naši možgani bolje delujejo pri pisanju z roko kot s tipkovnico. Kar napišemo z roko, dlje časa ostane v našem spominu, kar lahko izkoristimo pri učenju (pisanje povzetkov, izpiskov). Pomembno je tudi, da pišemo s pisanimi črkami, saj to vpliva na delovanje leve in desne možganske polovice, ki sta v tem primeru bolj usklajeni. Spoznali smo tudi zanimivosti o pisavi. Grafologi, ki proučujejo pisavo, lahko s pisavo določajo človekov značaj. Učenci so se seznanili še z dejstvom, da lastnoročni podpis v naši družbi velja za eno najbolj zanesljivih identifikacijskih sredstev. Razpravo o pisanju pa smo zaključili še z enim spoznanjem, in namreč, da je pisava odvisna tudi od našega razpoloženja. Pisava, ko jo enkrat razvijemo, se sicer ne spreminja preveč, malo pa se lahko spremeni, ko smo pod stresom.
mag. Majda Tamše Horvat
RAZMIŠLJANJE ČETRTOŠOLCEV
O IZOBRAŽEVANJU NA DALJAVO: ODPRI
Nedavni komentarji