ČETRTOŠOLCI OŠ PODGORJE PRI S.G. RAZISKOVALI DOMAČI KRAJ
V okviru projekta Pogum, ki ga izvaja ZRSŠ, smo v 4. razredu pri predmetu družba izvedli raziskovalno nalogo na temo domače pokrajine.
Namen projekta Pogum je razviti, preizkusiti in implementirati model spodbujanja kompetence podjetnosti v osnovnih šolah. Izobraževanje podjetnosti je učenje razvijanja miselnih spretnosti. To je ključna kompetenca za vse učence, ki podpirajo osebni razvoj, aktivno državljanstvo, socialno vključenost in zaposljivost. Krepitev kompetence podjetnosti je pomembno za vseživljenjsko učenje, proces v vseh disciplinah učenja in za vse oblike izobraževanja in usposabljanja, ki prispevajo k podjetniškemu duhu ali vedenju, z ali brez komercialnih ciljev.
Z raziskovalnim delom smo pričeli v času šolanja na daljavo pri učnem sklopu Domača pokrajina. V okviru ciljev predmeta družba smo z učenci najprej oblikovali namene učenja in kriterije uspešnosti. Predvideli smo učne dejavnosti in dokaze učenja. Na podlagi slednjega smo določili predvidene korake raziskovanja. Učenci so dobili navodilo: »Si mlad raziskovalec pri projektu Pogum, ki ga vodi Zavod RS za šolstvo. Tvoja naloga je zelo pomembna. Ob 200.-letnici šolstva v kraju si želimo izdati zbornik o kraju Podgorje. Ti si eden izmed tistih, ki boš sooblikoval ta zbornik. Podatki, ki jih boš zbral, bodo umeščeni v zbornik, katerega boš soavtor«. Učenci so zbirali podatke o domačem kraju in jih zapisovali na spletno oglasno desko Padlet:
https://padlet.com/MajdaTamseHorvat/bcg2366npz1m7ffk
Na podlagi povratne informacije so učenci svoj zapis uredili, ga dopolnili, izpopolnili. Sledilo je (samo)vrednotenje opravljenega raziskovalnega dela. Po vrnitvi v šolo so se učenci preizkusili v vlogi turističnih vodnikov in svoj kraj tako tudi predstavili. S predstavitvami so navduševali drug drugega in marsikdaj presegli samega sebe. Na podlagi vseh predstavitev smo z raziskovalnim delom nadaljevali tako, da smo izbrskali še podatke iz dostopnih knjižnih virov. Oblikovali smo enoten prispevek, s katerem smo želeli čim bolje predstaviti domači kraj Podgorje.
Ob koncu raziskovalnega dela so učenci spoznali, kako so svoje predznanje uspešno nadgradili in bili na opravljeno delo zelo ponosni. S predstavljenim načinom dela (poučevanjem in učenjem) smo uspešno razvijali različne kompetence (samoučinkovitost, samoiciativnost). Na ta način smo krepili medsebojno sodelovanje, izkustveno učenje, kreativnost … – veščine, ki jih potrebujejo učenci 21. stoletja.
Zapisala: mag. Majda Tamše Horvat
Nedavni komentarji