Retorika na dnevu dejavnosti
Retorika je v devetem razredu izbirni predmet, vendar se zanj odločil le peščica devetošolcev. Za dan dejavnosti smo se zato odločili učencem vsebine govorništva predstaviti na nekoliko drugačen, zabaven način.
Najprej so trije devetošolci, ki že obiskujejo ta izbirni predmet, pod mentorstvom učiteljice Irene Rubin Smolar predstavili osnove govorništva.
Nato so sledile tri delavnice. V prvi so se otroci v parih preizkusili v pisanju zgodbe, v kateri so morali uporabiti samo besede (z izjemo veznikov), ki se začnejo z isto črko. Črko so izbrali tako, da so vlekli kartonček. Nastale so smešne in domiselne zgodbe, s katerimi so učenci pokazali svojo besedno ustvarjalnost.
V drugi delavnici so morali učenci razviti določeno temo, in sicer tako, da so jo s pomočjo že dane povedi prepoznali, nato pa so dodali svoje misli. V pomoč so jim bili knjižni viri. Teme so bile prijaznost, modrost molčanja, pomembnost začetkov, dobra dela, spremeniš lahko svet in pomembnost vseživljenjskega učenja. Učenci so ob razmišljanju napisali mini eseje in dokazali, da znajo razviti misli na določeno tematiko. Tudi ta delavnica je potekala v parih.
Tretja delavnica ni bila več namenjena pisanju. V njej so se morali učenci postaviti v vlogo podjetnika, ki zaposluje nove delavce. Razpisana »delovna mesta« so bila zanimiva, na primer: princesa v Disneylandu, preizkuševalec toboganov, okraševalka novoletnih jelk, premikovalec ledenih gora. Za delovno mesto sta se potegovala dva učenca, »delodajalec« pa je izbral tistega, ki ga je s svojimi odgovori na vprašanja bolj prepričal.
Na koncu so se učenci razdelili v 4 skupine in igrali activity in codnames – igri, v katerih je glava polna besed in povezav med njimi.
Devetošolci so povedali, da so v delavnicah zelo uživali.
Helena Korat




Nedavni komentarji