USTVARJALNI UTRIP DRUGOŠOLCEV OB KONCU KOLEDARSKEGA LETA

Na vsakem koraku je že čutiti praznični utrip. Svetijo se lučke, sliši se božično-novoletna glasba, odvijajo se različni dogodki, ki ljudi opominjajo na iztekajoče se leto in hkrati napovedujejo prihod novega.

Praznični čas je čutiti tudi na naši šoli. Učenci so se na veseli december začeli pripravljati že v novembru, ko smo nekoliko več časa v oddelku podaljšanega bivanja namenili ustvarjanju. Učenci imajo v okviru programa podaljšanega bivanja še posebej radi sprostitveno dejavnost in ustvarjalno preživljanje časa, poleg kosila, seveda. Tako smo novembrske aktivnosti načrtovali tudi s ciljem, da več časa v preostanku letošnjega koledarskega leta namenimo ustvarjanju.

V času gostovanja likovne pedagoginje Petre Zmrzlikar v oddelku, so učenci z velikim zanimanjem in navdušenjem spoznavali svet lutk. Učiteljica jim je predstavila raznoliko paleto že izdelanih lutk. Nekatere izmed njih je učiteljica uporabila pri podajanju pravljice o prijateljstvu, kar je učence še posebej motiviralo za sledenje, poslušanje pripovedovane zgodbe. Ker so učenci izkazali veliko interesa za lutke in igro z njimi, smo v nadaljevanju izdelali naprstne lutke in z njimi tudi uprizorili predstavo, ki so si jo učenci sami zamislili. Ob uprizoritvi njihovih izmišljenih zgodb je bilo čutiti veselje, ponos ob izdelani lutki, ki je s predstavo tudi »oživela« na njihovi roki.

V novembru smo pričeli z urjenjem, pa tudi z obujanjem ročnih spretnosti, ki že nekako tonejo v pozabo: pletenje, vezenje, kvačkanje, pretikanje … Zaloge različnih vrst volne, ki smo jih še imeli iz preteklih let, smo smiselno uporabili za vezenje, pretikanje, tudi pletenje (zapestnic). Učenci so likovno poustvarjali po prebranih pravljicah, v katerih so nastopali ptički. Iz kartona so izdelali modele različnih ptic, jih ob tem spoznavali ter jih nato še »oblekli v volneno obleko«. Nekateri učenci, ki so izkazali interes za ustvarjanje s papirjem, so se preizkusili tudi v zgibanju papirja (origami). Nastali so zanimivi likovni izdelki, ki jih je večina učencev želela odnesti domov, nekaj pa smo jih uporabili za dekoracijo učilnice.

V preostanku meseca novembra so učencu z Gajo ustvarjali predloge za novo kamišibajsko predstavo. Ustvarili so posebno predlogo, na katero so izvirno dodali gostujoče živali iz pravljice. Pri uri slovenščine so učenci prisluhnili znani pravljici Svetlane Makarovič: Pod medvedovim dežnikom. O njej so se pogovorili in naredili načrt pripovedovanja s pomočjo namiznega gledališča. Sledila je razdelitev vlog, dokončanje predlog in prva vaja pred »publiko«. Z mnogimi ponovitvami so izbrani učenci svojo vlogo mojstrsko dodelali.

V mesec december so učenci vstopili polni pričakovanj, idej, želja … Gaja je učence razveselila z zanimivim in praznično obarvanim decembrskim bralnim izzivom: Recepti. Učenci so dobili knjižico receptov, prebirali so recepte, jih preizkušali doma, enega pa so uporabili tudi za peko piškotov v šoli. Sledila je priprava programa za decembrsko čajanko z vrtcem in krajani v okviru medgeneracijskega projekta Beremo skupaj. Učenci so pri pripravah z navdušenjem sodelovani, dajali predloge, naredili marsikatero izboljšavo. Proste trenutke v podaljšanem bivanju pa so namenili tudi praznični dekoraciji učilnice.

Veseli za nove bralne podvige, spoznanja, znanja in doživetja tako učenci kot učitelji v oddelku zaključujejo iztekajoče se leto. Z mislimi pa so že pri kreiranju novih dogodivščin.

Zapisale: Mateja Jontes Kavnik, mag. Majda Tamše Horvat in Gaja Mlakar

(Število obiskov 83)